tirsdag 17. november 2009

Lilla utfordring + litt til!

Jeg fikk en utfordring av Kirsten, som har den fantastisk fine bloggen Stubenfreude - vel verdt en titt.
Utfordringen gikk ut på å vise fram noe lilla fra hjemmet.
Jeg elsker lilla! Men fant for ut at jeg ikke hadde så mye lilla i interiøret, det meste er ting til meg selv! Da vi var i England fikk både Jasmin og jeg nye sko.
Hun søte små pensko til fest, jeg mer hverdagssko.
Har brukt dem masse allerede, se livebilde her!
Stoffet i bakgrunnen kjøpte jeg i England i jula, jersey stoff som stadig venter på å bli noe fint.

Min mann og jeg utfordret hverandre i England, da vi hver for oss hadde en shoppingtur uten barn. Vi skulle komme tilbake med noe nytt og overraskende! Jeg kom over disse mørkelilla støvlettene og bare måtte ha dem! Jeg går stort sett aldri med høye heler (er 177 høy og har alltid følt at det var nok høyde..), så dette var definitivt noe nytt for meg!! Jeg er så fornøyd:)
.
Teppet i bakgrunnen er et heklet teppe fra den gang jeg var liten.


Jepp, lilla var stikkord for shoppingen i England. Kjøpte også denne omslagstoppen og smykket der, veldig mye brukt allerede:)
.
Stoffet er kjøpt på bruktbutikk i Danmark.



Litt kreativt fra barnerommet, som Jasmin og pappaen har laget. Et værkart!



Og sist, men ikke minst - litt systæsj! Gode gamle Gyntherboka (bruker igrunnen 0-4 boka mest, men denne var mer lilla!) og div bånd og knapper.
.
Lommeboka fikk jeg i gave av min ene søster etter en reise til Guatemala.
.
Tallerknene er jentenes nyeste.
.
Stoffet kjøpte jeg på Stof2000 i Dk.
.
Ønsker å sende denne fargeutfordringen videre til En strikkers hule, hadde vært gøy å se om du har noe grønt i hjemmet ditt. Så lurer jeg på om Cilipus har noe oransj å vise fram. Og hvis Kort og søm har noe blått å by på hadde det vært gøy!
.
Så har jeg tatt i på Moias utfordring om å dele 7 ting om meg med dere der ute.
Så her er 7 høyst spennende ting om meg:
  1. Jeg fyller 34 år i morgen, 18/11:)
  2. Jeg har dansk mor og norsk far. Født i Århus i Danmark, flyttet til Oslo da jeg var 5 og videre til nord Norge da jeg var 12. Og så har jeg giftet meg med en engelskmann. Så i vår familie foregår samtalene på diverse språk og dialekter!
  3. Jeg er eldst av 5 søsken, har to søstre og to brødre.
  4. Jeg jobber som ergoterapeut (arbetsterapeut for svenske lesere..) til vanlig.
  5. Begynte å strikke høsten 2003, før jeg fikk barn. Begynte å sy høsten 2006 etter at min eldste datter ble født. Ble fort hektet på sying!
  6. Elsker sjokolade! Må ha det, bare må ha det!!
  7. Bor i veldig naturskjønne omgivelser, omgitt av fjell og hav. Dessverre er jeg ikke den første til å løpe opp på fjelltoppene eller til å hive meg til havs, jeg trives best med å sitte å se på naturen!!

.

Denne utfordringer går videre til alle bloggere der ute:)






8 kommentarer:

  1. Alltid så morsomt å lese om litt om personene bak bloggene, får liksom mer et ansikt på den måten;) Gratulerer med dagen i morgen og for et sammentreff at jeg også har bursdag nettopp på denne dagen!

    SvarSlett
  2. Vad kul att läsa om dig, och många fina saker. Tror inte jag skulle hitta så mycket lila här hemma, skulle bli svårt att hitta så många saker!

    SvarSlett
  3. Av alle farger GRØNN???
    hehe. ja men jeg tar utfordringen jeg! I morgen når det blir lyst nok til bilder!
    Flotte lilla ting du hadde!

    SvarSlett
  4. Heisan!
    Takk for koselig kommentar! Morsomt når noen nye legger igjen en kommentar, og man kan besøke nye blogger. Her har jeg visst aldri vært innom før.
    Så kjempeflink du er til å sy barneklær! Det så ut som så mange herlige ting som hang på veggen under salgsmessen.
    Ja, lilla er en herlig farve! Jeg bruker den både i interiør og på meg selv.
    Gratulere med morgendagen og kos deg riktig!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett
  5. Men Gratulerer med dagen, da:)
    Det er hyggelig å få vite litt mer om hvem som er personen bak en blogg, synes det gjør det litt mer personlig, og det gjør det mer interesant og følge med, er glad du tok utfordringen.
    Lilla er forøvrig, hvis du ikke har lagt merke til det, min favoritt farge for tiden, nydelige sko og topp du fikk i England, deilig og shoppe andre steder enn hjemme.
    Håper du får en fortryllende dag med mange gaver, sang, sjokolade, kaker og alt hva der hører til!
    //Ruby

    SvarSlett
  6. Jamen søde Siri, hjertelig tillykke med fødselsdagen...hurra hurra hurra. håber du får en skøn og fantastisk dag med familien.
    Super fine sager du har fundet frem, godt gået. kan sørme godt forstå du måtte eje dine lilla sager- mmmhhhh lækkert.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen i dag :)
    Håper du får en flott dag!!!


    nå ligger det syv grønne ting på bloggen min ;)

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med dagen:)Og jeg tar imot utfordringen din. Har vært litt opptatt med jobb om dagen,så det var veldig gøy å få denne utfordringen.Og de lilla støvelettene dine var superfine.

    SvarSlett