onsdag 12. mai 2010

Vårjakken er klar!

Har lenge tenkt på hvordan årets vårjakke til Jasmin skulle være. Og da jeg så denne fine jakka hos Grønn, ble jeg full av inspirasjon!
Visste hvordan jeg ville ha jakken, men hadde ingen mønster. Så da begynte prosessen med å lage et selv. Målte Jasmin og brukte noen av hennes jakker som utgangspunkt. Klippet først ut jakken i et rødt stoff, som jeg fikk på min stoff jakt. Ventet bare på rett stoff nr to. Da jeg fikk alle de fine byttestoffene mine, så jeg med en gang at jeg ville bruke det gule hjertestoffet jeg fikk hos Den gode feen. Og det holdt akkurat!!Men... ble ikke så fornøyd med det røde til, så endte opp med å legge det til side for å bruke et rosamønstret jeg fikk hos Borghildpia. Det røde stoffet får bli til høstjakke istedenfor..

Rosa side, med gul lomme, gult sikksakk bånd på kragen og hvit og gult sikksakkbånd på ermene. Tre knapper av den enkle grunn at jeg hadde tre av disse og tre av de rosa som er brukt på den andre siden!

Ønsket en litt vid modell, så delte for og bakstykket i to (vannrett), slik at jeg kunne rynke den nederste delen.

Rosa side har fått et gult hjerte bak som pynt.

Gul side har fått rosa lomme og hvitt, gult og oransje sikk sakk bånd til pynt.

Bak er det to rosa blomster på oransje stilk.
-og resultatet? Jeg er så innmari FORNØYD!!! Ja på bloggen er det vel lov til å skryte litt av seg selv, he, he..

40 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at du er fornøyd. Jeg er stum av beundring her jeg sitter og ser på disse fantastiske bildene. Og så selvkomponert! Jeg har likt å følge med på deg og det du syr en stund. Faktisk gikk jeg så langt som til å bestille Gynthers bok, men jeg mista motivasjonen da jeg fikk den i posten... Men hvor tar du det fra?? For en gave du har!

    SvarSlett
  2. Den var helt fantastisk nydelig! Ja du har lov til å skryte av deg selv , for den var knall fin!! Kjempefint snitt på jakken:-)

    SvarSlett
  3. Du er vanvittig flink! Både med søm og ikke minst fargevalg! Kjempefin! (Misunnelig!!!!!!!) Har den samme boka som deg...nå kansje jeg får ta mot til meg og se litt nøyere på den!

    SvarSlett
  4. Oioi, to-sidig jakke! For et prosjekt, og så utrolig fin den ble! Søt krage og kule farger.

    SvarSlett
  5. Åhhhhhhhhhhhhhhhh alldeles underbar ju!!!! Fullkomligt älskar den gula sidan av jackan!!! Det tyget i kombination med de rödrosa knapparna och de underbara applikationerna...oh my god!!!

    SvarSlett
  6. Glömde säga att modellen är jättefin...superduper med rynket och lite extra vidd. Sist men inte minst så är ju Jasmin så otroligt fin i den:)

    SvarSlett
  7. Wow, så nydelig! Så smart og praktisk at den kan brukes begge veier. Du er superflink!

    Kjempeskjønn modell og:-)

    Klem

    SvarSlett
  8. NYDELIG!!!!
    Gleder meg til sommmeren, da får jeg massse tid til å sy :)
    Mye fin inspirasjon å hente her inne til deg (selv om du er mange hakk over meg når det kommer til dyktighet)

    KLEM

    SvarSlett
  9. denne slår alt!!!!!!!!!!!!!!vanvittig fine farger,detaljer,snitt..........ja alt på denne ble perfekt!du har stor grunn til å skryte,for denna var nydelig!!!

    SvarSlett
  10. Veldig stilig jakke! Flotte farger. Du har virkelig gjort en veldig god jobb med å komponere denne jakken.

    SvarSlett
  11. Hei Siri
    Jeg liker i grunn rubbel og bit du lager!!! Denne vårjakken var jo genial og superfin. Enda så rosa jeg er, så falt jeg også pladask for den gule siden. Den rosa gir meg skikkelig nostalgiske følelser og minner om mine barndoms kjoler. Jeg var så heldig å ha syglade farmor Kaspara som overrøste meg med fine og unike kjoler.
    Heldige, heldige datteren din!
    Ha en fin kveld, du superflinke syerske!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  12. Fysøren for en fantastisk jakke! Snakk om gla`jakke! Likte spesielt den gule siden med de vanvittig kule blomstene bak! Du er så utrolig flink :)

    SvarSlett
  13. Du har all grunn til å skryte av deg selv !!
    Jakken er bare så fiin !! Herlige farger og detaljer. Og superflink modell.
    Dette var virkelig en glad-jakke, og snittet helt perfekt !!
    Klem

    SvarSlett
  14. Super-fin jakke!!! Den har du all grunn til å være fornøyd med! Artig at du har laget mønster selv. Flotte stoff også...synes særlig det gule stoffet var velig fint.

    SvarSlett
  15. Denne har du all grunn til å være skikkelig fornøyd med!! Utrolig fin!!

    SvarSlett
  16. Herlig! Likte godt fargekombinasjonen!

    SvarSlett
  17. Helt underbar! Härliga tyger och färger!

    SvarSlett
  18. Så nyyyydelig!! Utrolig fint snitt, fine farger sammen, og kjempepraktisk å ha to-i-en! Hvis man søler på seg eller noe, så er det jo bare å vrenge den!;)
    Og så er jo eieren superskjønn!!
    Ha en finfin langhelg! jeg har ennå ikke fått satt saksen ordentlig i stoffene, har nemlig funnet verdens greieste esker å tapetsere, så da er det førstepri akkurat nå:) Klem B:)

    SvarSlett
  19. Nydelig jakke og modell :)

    SvarSlett
  20. Neej hvor lækkert tøj og design... Så super fint..
    Hilsner Vicki

    SvarSlett
  21. Den var virkelig helt fantastisk!! Og herlig modell som alltid:)

    SvarSlett
  22. Skryt i vei, denne var fantastisk flott!!!!

    Jeg falt mest for den gule siden, men knallfin jakke i det heile tatt. Imponert!!!!!!!

    SvarSlett
  23. For en utrolig fin og herlig glad-jakke!! Flott fasong, og fiine stoffer!!

    SvarSlett
  24. WOW, wow og atter wow!!!
    Knall flott jakke og søt modell. Ja denne må du skryte masse av ;)

    Du er kjempe flink!!

    Ha en god dag videre!

    SvarSlett
  25. Underbar jacka, skulle vilja ha en sådan själv!/Åsa

    SvarSlett
  26. Men fina Siri, va fin jackan var och din stora tjej också.
    Kram

    SvarSlett
  27. Synes du har all grunn til å skryte av deg selv :-)
    Den var KJEMPEFLOTT !! :-)

    SvarSlett
  28. For en nydelig jakke! Det må være den fineste jeg har sett noen gang!

    SvarSlett
  29. Superfint! Vilka härliga färger =) / Linn

    SvarSlett
  30. Hvor er den bare fin og flot

    SvarSlett
  31. FANTASTISK!
    Bland det finast jag sett!

    SvarSlett
  32. Så fin jacka smart med en vändbar då man har barn. Lätt att kombinera med olika kläder och efter humör.

    SvarSlett
  33. Superläckra bilder. Och vilken villig modell du verkar ha ändå.

    SvarSlett
  34. HERLIGHET for noen skjønne jakker! Du er råflink!:) - Heidi

    SvarSlett
  35. Åååååååh, vill ha en sån jacka själv!! Helt underbar!!

    SvarSlett
  36. Denne jakken er jo super fin!!! :o)

    SvarSlett
  37. Vilka fina saker du syr!! Härlig blogg!!
    Hoppas det är ok att jag lägger till dig på min länklista.

    SvarSlett
  38. Hvor er den SUPER FIN! :O)

    SvarSlett