fredag 7. mai 2010

Solhatt og ekte retro

Da er årets første solhatt ferdig!!
Har testet et nytt (men gammelt) mønster. Fikke låne en bunke gamle STIL mønstre av en av min mors syvenninner, deriblant lå mønsteret til denne hatten.
Fire like deler som er sydd sammen, og med strikk for å få den søte fasongen.
Rosa bomull inni, og fire ulike Amy Butler stoff utenpå.
Søt?

I dag har Sophia vært hel retro! Selebuksa og jakke sydde min mor til meg da jeg var liten!
Jasmin har også brukt det, og nå passer det til Sophia. Min mor sydde masse til oss når vi var små. Hun har gjemt det meste av klær, det setter jeg ekstra pris på nå som jeg selv har fått barn:)

Og lilla liker vi godt her i huset.

Jakken har glidelås hele veien bak, og er utrolig søt:)

De siste par ukene har jeg gjort flere herlige stoffbytter! Jeg har fått så masse fine stoffer, har enda helt hjertebank:)
Skal få tatt bilde av alt, så får dere se det og den nye stoffhylla mi i løpet av helga!

11 kommentarer:

  1. fantastisk søt solhatt!denne likte jeg kjempe godt-mulig jeg hermer litt der ja,om det er greit da??
    og for noen herlige bukser og jakke fra du var liten!nydelig!også i lilla?her er det ikke mye lilla fra da jeg var liten,mest brunt og orange og rødt........utrolig koselig å bruke disse klærne igjen!!!!!!!!ha ei solfylt helg!

    SvarSlett
  2. Hvor er det fantastisk at du har klæderne, som din mor har syet til dig, da du var barn. Virkelig hyggeligt at det er gået i arv :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  3. Så utrolig søte klær, men jenta di er den søteste da.
    Jeg har også litt hjemmesydd fra jeg var liten, det er så utrolig koselig å bruke det tøyet.
    Den lilla jakken var superkul, med glidelås bak.
    Solhatten var så skjønn !!
    Kos dere i helgen.
    Klemmer fra meg.

    SvarSlett
  4. Så heldig du er som har en mamma som har samlet på klær etter deg:-) Min mor har kastet alt etter oss, og rett før jeg begynte å sy kastet hun alt av gammelt sengetøy også:-(( Men men det ble jo sendt til de som trenger det så jeg får tenke positivt på det slik:-) Ha en fin helg:-) Stilig fasong på solhatten forresten:-) Sølvi

    SvarSlett
  5. Tøff solhatt. Likte også veldig godt jakka som moren din hadde laget.

    SvarSlett
  6. Så flott hatt og fine arveklær! Min mamma har heldigvis spart på en del garderobeskatter :)

    SvarSlett
  7. Visst är hon jätte söt ! och passar bra i lila :) Hur kommer det sig att blixtlåset är bak i ryggen ? (eller missuppfattade jag alltihopa ..)

    SvarSlett
  8. Så gøy dere likte de gamle klærne!

    Og Libe, glidelåsen sitter bak! Så du har ikke misoppfattet:) Så den er som en anorakk, men glidelåsen gjør det lettere å få den på.

    SvarSlett
  9. Så nydelig solhatt! (Da skal jeg gi mitt 4-delers-solhatt-prosjekt flere sjanser..!) Den lilla jakken var også fantastisk fin.

    SvarSlett
  10. Underbar solhatt!!! Vilken fin och smart modell!

    SvarSlett