torsdag 12. mars 2009

70 talls bukse a la 2009







Den røde og blåstripete buksa brukte jeg da jeg var liten. Jentene mine har nå også brukt den og jeg likte snittet godt, litt tight.
Så nå har jeg forsøkt meg på lignende bukse i knall grønn (den er mer gressgrønn enn turkis). Vanskelig å få grønn fargen ordentlig fram på bildet, to av bildene er med blits ett uten.
Grønn velour kjøpt i Danmark.
Forbedringer til neste gang:
Toppen av glidelåsen. Ble veldig mange lag stoff der, symaskinen min gjorde ikke helt som jeg ville der. Må teste litt andre løsninger der.
Jeg valgte å ha strikk i benavslutning, syns det er veldig praktisk. Tror jeg skal lage buksebenet litt bredere nederst neste gang, slik at den blir litt mer posete.
Fornøyd med:
At jeg fikk glidelåsen til såpass bra, syns alltid det er litt spennende.
Og at buksa ble ganske fin!



2 kommentarer: