lørdag 15. august 2009

Gamle skatter

Min farmor døde i 1991. Hun hadde en hytte som har vært i familiens eie inntil i sommer. Nå er hytta solgt og tømt, og jeg var så heldig å få 6 herlige dynetrekk derfra!
Jeg ble så glad for det, veldig stas å få noe etter min farmor så mange år etter at hun døde. Første plagg ut er denne blusen til Sophia, likte fargene i denne godt!
Mønster fra Welinder,
stoff etter farmor.

Blusen måtte få et par matchende bukser. Deilig myk dongeri med en sky applikasjon på det ene benet.
Mønster fra Gynther,
stoff fra en gammel bukse.


Sophia ble så søt med de nye klærne på:)


Stas å sykle, selv om man ikke rekker pedalene...



Følg med videre på bloggen, så kommer det bilde av de andre dynetrekkene jeg fikk etterhvert:)




13 kommentarer:

  1. vad fin den blev!
    kul sätt att minnas farmor, hon hade blivit glad av att se din söta tjej

    SvarSlett
  2. så koselig å sy i slike minnerike stoffer!!!veldig søtt stoff,fin buksemodell og bluse og ikke minst søt modell med klærne på!!!

    SvarSlett
  3. Åh, vilken ära att få hennes tyger!! Jättefina kläder! :-)

    SvarSlett
  4. Så fint settet ble! Ekstra moro at det kommer fra farmor, og alltid moro selvfølgelig å få noen nye skatter inn på stofflageret:)

    SvarSlett
  5. Härligt!! Det blev jättefint resultat.

    SvarSlett
  6. Så fina de blev! Underbart sätt att minnas farmor på lite extra.

    SvarSlett
  7. Så söt hon är! Underbara kläder och extra kul med sånt tyg!!

    SvarSlett
  8. Kjempeherlig sett ble det!De har mye fine klær snuppene dine etterhvert!

    SvarSlett
  9. Så fint sett! Koselig når en kan ta i bruk slike skatter med sjel:)

    SvarSlett
  10. Vad fint!! Och vilken fin klänning i inlägget nedan... Har fått tillbaks min overlocker nu, så det ska bli lite skapande här med!

    SvarSlett
  11. Superfint, liker jo spesielt godt retro stoffer:)

    SvarSlett