onsdag 31. mars 2010

Åhhhh herlige stoffer og god påske!!

Sist jeg var innom den lokale bruktbutikken kom jeg over en duk i rosa og oransje farger, fantastisk fin!! Ble så lykkelig! Jeg har noen veldig fine stoffer som jeg nesten ikke tør klippe i, men denne duken ble et unntak. For en kjole skulle den bli! Utnyttet hver centimeter av duken (det er ikke mye igjen av den!), og resultatet ble denne raglankjolen. Litt liten til Jasmin og litt stor til Sophia, men, men. Fin ble den! Syns stoffet i seg selv er så flott, så ville ikke matche den med for mye. Men to lommer i et gulblomstret stoff fikk være med:)

Herlig to åring i sin fine nye kjole!

Og hjertebank fikk jeg igjen da jeg åpnet pakken fra LillaBarn, som jeg viste fram for et par innlegg siden. Kjolen i den fantastiske lilla blomsterstoffet er nå ferdig, og Jasmin elsker den! Jeg likte dette mønsteret, blir nok noen flere etterhvert.
Så takk igjen Emilie, for den fine, fine pakken fra deg:)

Har inntil nå brukt spencerkjole mønsteret fra Gynther. Dette Simplicity mønsteret har en litt annen skjæring, både foran og bak. Rett skåret over framme...

...og V skjæring bak.

Nå blir det litt påskefri for meg og familien, det skal bli deilig.
Ønsker dere alle en riktig god påske,
vi høres i neste uke:)

24 kommentarer:

  1. Underbara klänningar båda två...som vanligt!!! Mitt hjärta bankar nog lite mer för Sophias klänning...det tyget var helt otroligt läckert.

    Glad Påsk!

    SvarSlett
  2. Så nydelige kjoler - laget av helt nyyydelige stoffer! Skjønner godt at du ble glad av stoffet til den første kjolen! Det hjertebank helt ut av pc'en til her jeg sitter! :-)

    Ha en deilig påske!
    Vh, Ingvild

    SvarSlett
  3. Kjempe fine!! :o)
    God påske,
    klem :o)

    SvarSlett
  4. Rettelse; det GIR hjertebank helt ut av pc'en til her jeg sitter! :-)

    SvarSlett
  5. Fullstendig enig med deg at det var fantastiske stoffer og i tillegg har du trylla fram 2 flotte kjoler! Den lilla var utrolig flott både stoff, forstoff og fasong.

    SvarSlett
  6. Vad fina klänningar... Du kan trolla med tyger du! Glad påsk.

    SvarSlett
  7. to herlige kjoler!! forstår man må tenke seg om to ganger før man klipper i disse lekre stoffskatter :) supert resultat!

    SvarSlett
  8. Hei. Tusen takk! I dag kom kjolen i posten og den var så utrolig søt. Erle tok den på seg med det samme. Såvidt hun ikke fikk smisket seg til å sove i den. Du er kjempe flink til å sy.

    Jeg likte bare så godt orange blomstrete kjolen over også. Legger du ut noe lignende for salg?

    Påskehilsen fra Therese

    SvarSlett
  9. Super søde kjoler begge to. Jeg er også vild med det orange/rosa stof, godt genbrugsfund!

    SvarSlett
  10. Wow, så underbara klänningar!!
    Glad Påsk!

    SvarSlett
  11. Tusen takk alle sammen:)
    Ja, jeg ble virkelig overlykkelig over å få tak i begge disse stoffene, så fine!

    Theas Mania: jeg har planer om å få sydd noen kjoler som skal være til salgs, men det er bare så mange andre prosjekter som dukker opp...Men planene er der!!

    Så glad for å høre at kjolen du kjøpte falt i smak, takk for koselig tilbakemelding:)

    SvarSlett
  12. Jättefina klänningar och vilken underbar liten modell du har....så så söt :)
    Hoppas ni får en härlig påsk/kram Jennifer

    SvarSlett
  13. Jättesöta klänningar med underbara tyger :o)

    SvarSlett
  14. Så flotte kjoler! Virkelig herlige stoff i begge to.
    God påske!

    SvarSlett
  15. Veldig fine ting du lager! Den rosa/oransje kjolen var helt fantastisk! Inspirerer meg til å sette saksen i noen av alle de fine stoffene jeg "sparer"...

    SvarSlett
  16. Nydelige kjoler!

    God påske=)

    SvarSlett
  17. oh la-la, noen herlige kjoler du har sydd! og kjempefin blogg:)

    SvarSlett
  18. Famtastisk fine kjoler! Likte den lillae kanongodt! Blir så imponert over alt du får tid til. Komme rjo nye klær hele tia her i blboggen din:) Du e god.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  19. Superhärliga klänningar! Verkligen fina tyg du använt. Glad påsk!

    SvarSlett
  20. Fantastiskt fina klänningar! Det rosaorange tyget var ju underbart!

    SvarSlett
  21. Så fantastisk flotte kjoler!

    SvarSlett
  22. Helt fantastiske kjoler !!
    Skjønner godt du ble glad når du fant det stoffet.
    Cecilie

    SvarSlett