tirsdag 2. mars 2010

Jasmins rom, endelig ferdig!!

På søndag flyttet Jasmin endelig inn på sitt nye rom.
Da hun lå i sengen om kvelden sa hun at hun ikke hadde trodd at rommet hennes skulle bli så fint! Det var godt å høre. Jeg har jo hatt ideene i hodet mitt lenge nå, så det var gøy å endelig få innrede rommet på ordentlig. Og det ble så bra!! Vi er alle veldig glade for det nye rommet, og Jasmin har brukt timesvis der allerede.
.
I dag har hun litt feber, så vi har en hyggedag hjemme.
Hun er på rommet, hører på lydbok og leker fint.

Velkommen inn:)

Her dekkes det på til te selskap.
Den hvite kommoden har fått litt rødt Blafrepapir på fronten, det frisket den opp litt.
Det lille bordet og den trebente røde krakken har vi arvet fra Danmark.
Speilhyllen hadde jeg på rommet mitt da jeg var liten. Den har nå blitt hvitmalt og har fått litt ulike papir inni. Syns den ble riktig så søt:)

Kjøkkenavdelingen, de fleste kjøkkentingene er kjøpt på lokal bruktbutikk eller loppemarked. Komfyren har fått papir på front, ideen til dette fikk jeg hos Stubenfreude. Den lille hyllen på veggen og den lilla hyllen er begge nymalte og har fått papir limt på.

Denne sengen har en lang historie. Den er toppen av en køyeseng som min farfar laget til min far og hans brødre da de var små. Den har alle vi fem søsken også sovet i, og nå har Jasmin fått den. Nymalt og rød, passer den så fint inn.
Sengeteppet er en vatters sovepose jeg kjøpte på lokal bruktbutik til 30 kr! Lappeputene har dere sett før. Og så Jasmin nye favorit, den fine elefanten jeg vant hos Tine. Lampen på veggen hadde jeg også på rommet mitt da jeg var liten.

Dukkehuset fant jeg også på lokal bruktbutikk til 275 kr, med alle tremøblene inni! Planen er at det også skal blir malt og tapetsert litt, men har ikke helt fått gjort det enda.
Nå har Polly pocket flyttet inn!! Jasmin er veldig glad i å leke med de små dukkene.
Den lille hvite kommoden er arvet fra Danmark.
.
Håper dere likte den lille titten på rommet!

37 kommentarer:

  1. Så gøy å få se !! Rommet er jo helt fantastisk
    -love it-
    Det skjønne skapet med blafre papiret og alle de søte detaljene. Elsker den lille hyllen på veggen og plastboksene.
    Skjønner godt at Jasmin er fornøyd.God bedring til jenta og kos dere i dag.
    Cecilie

    SvarSlett
  2. Så flott og koselig rom jenta di har fått seg. En hver liten frøken må jo bare bli glad for et så fint rom. Og at du har fått brukt ting som du selv hadde som liten, er jo veldig stas. Jeg har gjort det samme til vesla mi. God bedring i heimen, og fin tirsdag til deg og dine, klem.

    SvarSlett
  3. Nydelig rom, perfekt for en liten jente! Og så koselig med familiesengen som går i arv.
    God bedring til Jasmin!

    SvarSlett
  4. åå for ett utrolig fint rom!!!! Bra jobba :) Alt passet jo så godt sammen. Og så bra at hun likte det selv!!! Da blir det jo så kjekkt og være på rommet også :)
    ha en flott uke videre!

    SvarSlett
  5. Utrolig fint,elsker den lekne stilen-skikkelig jenterom;D

    SvarSlett
  6. Tack för titten. Väldigt mysigt litet rum. Jag gillar de färglada tapetinslagen som dyker upp lite här och var!

    Jag såg på de höga snöklädda bergen också och blev av någon anledning väldigt förvånad. Att du bor där mitt i det storslagna, tänkte knappt man kunde ha det så. Hälsar svensken.

    SvarSlett
  7. Så flott rom! Heldige Jasmin!!Elsker sammensetningen av alle fargene. Å så stilig med de koldplastboksene. Nå vet jeg at de kan ha et liv stter at de har gjort ferdig kjøkkentjenesten hos meg også :-)
    Aprpops kjøkkentjeneste, du har nok innvestert godt i en kommende kjøkkenlærling her.

    Ha en super dag!

    -Linn-

    SvarSlett
  8. Så koselig. Og så fin hun er i vendestrikkvesten. En sånn må på min strikkeliste..

    SvarSlett
  9. Åh, gøy at dere liker det også! Ja det er virkelig blitt et lite jentedrømmerom, he, he, godt man er fornøyd med egen jobb!!

    Og Vovlo, ja vi bor virkelig mitt mellom fjell og hav!! Vilt og vakkert:)

    SvarSlett
  10. Åh så fint rummet blev hon passar in så bra med sina kläder. Fint dar med tapet på luckor och spisen. Kul med en säng med historia den är verkligen fin.
    Förstår att hon är nöjd det borde du också vara.
    Önskar dig en trevlig dag./ Mia

    SvarSlett
  11. Takk for titten=) Så flott og koselig det ble!! Fine ting, møbler og detaljer som binder rommet sammen, og så koselig med alle tingene og møblene som har en historie =)

    Håper hun blir fort frisk=)

    SvarSlett
  12. Åh, så fint! Förstår att tösen ser så glad ut på bilderna!! Kram!

    SvarSlett
  13. Vilket fantastiskt rum! Jag älskar att inreda rum, speciellt barnrum! :)

    SvarSlett
  14. for et deilig rom!!
    dette må jo bare være drømmen for ei lita jente :) møblene ble jo helt som nye , og knalltøffe!
    likte også veldig godt papiret på komoden!!

    grattis

    SvarSlett
  15. Så fint rummet blev! Jag gillar den knallröda färgen på sängen och alla små detaljer i rummet. Finfint! /petra.h

    SvarSlett
  16. Otroligt fint! Jag som älskar rött :)

    //Lina

    SvarSlett
  17. Hej Siri

    Nøøøøj hvor er hendes værelse blevet flot.
    Er vild med den røde farve. Det ser man ikke så tit.

    Og så har jeg da helt glemt at sende opskrifter til dig. Skal jeg nok lige huske.

    Kh Gitte

    SvarSlett
  18. Hej SIri,
    det er sååå smukt. Hun må være såååå lykkelig. Et fantastisk værelse hvor farver, møbler og kærlighed går godt i spænd. Har sendt dig en mail ang kjolebytte og evt. sommermøde 2010:)
    Kh kirsten

    SvarSlett
  19. Hei søte damer,
    så herlig med så mange fine tilbakemeldigner:)

    frkmus, ja det havde været dejlig med opskrifte! Bare send dem når du får tid en dag!

    SvarSlett
  20. Så fint rom, skjønner hun er fornøyd! :o)

    SvarSlett
  21. Så utrolig fint og gjennomført:)

    SvarSlett
  22. Nydelig rom! Veldig gøy å høre hvor alle tingene kommer fra. En fin blanding av brukt-funn og gamle ting fra din egen familie. (Og malte tregulv er topp.)

    SvarSlett
  23. Dette var kjempefint, så gøy at tingene har en historie, masse gjenbruk - og ikke minst - rom for masse god lek! Nå ble jeg inspirert til å gjøre noe med gutteromma her i huset:) Hilsen fra Lill

    SvarSlett
  24. Ja, dette er et rom for lek og hygge. Blir nok mange kose stunder her. Du syr utrolig masse fint:)

    SvarSlett
  25. TACK så otroligt mycket för mönstrena och det fina elefanttyget, jag dog nästan när jag såg tyget.... Åh, vad roligt!!! Julafton! Tack!!!!!!!!!!!!! Nu ska här sys :-)

    SvarSlett
  26. Och så glömde jag ju kommentera på inlägget, jag fick för bråttom... Vad fint det blev, och vad städat. Här ser det ut som en bomb har exploderat för det mesta...

    SvarSlett
  27. Åh, så fint! Lisa-Maria ska också få mysigare i sitt rum, men det tar ju sån tid att fixa att jag aldrig blir helt färdig. Vad fint du gjort i ordning bokhyllan. Sån har jag tänkt fixa till, men det tar ju sån tid att samla på sig tapeter. Jättesöt sänglampa!!

    SvarSlett
  28. Wow! Det blei gjennomført og skikkelig flott! Takk for titten. Det var et par ting der jeg kjente godt igjen fra mitt eget rom, speilhylla lignet og lampa var vel identisk med min gamle.

    SvarSlett
  29. takk for omvisning på et skikkelig jente drømmerom!!!!!!!Tenker jenta de er fornøyd!!!!utrolig mange fine farge kombo og mønster på ting og tang du har lekt deg med!!!!!Du kan det du:-)

    SvarSlett
  30. Vilken fin blogg och fina sydda kläder mm! Kul att du vill vara med i vår tävling;Självklart får man delta från Norge! En lott till dig, via denna kommentar, fortsätt gärna samla fler lotter!
    Ha en bra kväll!

    SvarSlett
  31. å så masse søte ting du har på rommet henens. et helt nydelig rom!

    SvarSlett
  32. Å, nå fikk jeg lyst til å være ei lita jente og ha et så fint rom :) Nydelig var det!

    Tusen takk for kommentar på bloggen min, det varmer!

    SvarSlett
  33. Så fin rommet ble!!! Og ekstra koselig med alle detaljene fra egen barndom!
    Så flinke dere har vært!!!

    SvarSlett
  34. Ejjj hvor er den bare fin! Og hvor er du bare dygtig til at mixe farver! Jeg er også HELT vild med møblet med det rødmønstret tapet og din datters røde seng wauw!!!

    SvarSlett