lørdag 17. oktober 2009

Finkjole til Jasmin

Lenge siden sist jeg sydde finkjole til Jasmin. Nå er alle plutselig lårkorte!
Jasmin var invitert i bursdag forrige helg, så da heiv jeg meg rundt på lørdagen og sydde denne finkjolen. Den ble ihvertfall lang nok!!
.
Stoffet er er gammelt dynetrekk som jeg fikk i Danmark i sommer. Fantastisk kvalitet og med fint mønster. Men stoffet var lysegult, veldig lyesgult!
Jeg farget dynetrekket lilla, ble kjempefornøyd med fargen, den ble så fin:)
Beholdt putetrekket i den originale fargen.
Så kjolen er laget av det egenfargede lilla, og med detaljer i originalfargen.
Det skulle egentlig være skjult glidelås bak, men fikk ikke tak i en lilla her. Så da fikk det bli knapper istedenfor. Ble en fin detalje med dem syns jeg:)




Og Jasmin ble fornøyd, det er alltid gøy!








17 kommentarer:

  1. Nydelig kjole! Satt utrolig fint på, og knappene ble en stilig detalj =D

    SvarSlett
  2. Hei, det var flott den kom i posten i dag, skulle egentlig ha sendt en mail til deg i dag, men tiden strakk ikke til, men jeg skal få det til på mandag. Det var noe omorganisering hos Janome, så hun som var min kontakt har sluttet og de som har sendt ut til meg har ikke fått med seg alt,blant annet prisliste.... Så prisene kommer på mail på mandag, jeg ville bare sende avgårde brosjyren så fort som mulig, så du i det minste fikk tatt en titt:)
    Flott finkjole, på en søt jente og det er flere som liker lila ser jeg;)
    Ha en fortsatt fin helg så "snakkes" vi på mandag!

    SvarSlett
  3. SÅ UNDERBAR!!!!, en riktig prisessa i så flot finklänning, som sagt mamma är klänningensdröttning, det stämmer!klem!

    SvarSlett
  4. Takk, takk:)

    Moia: takk igjen for brosjyren, gleder meg til å høre mer fra deg på mandag!

    SvarSlett
  5. Så nydelig den var:) Satt jo som støpt, kjempefin bursdagsjente:)

    SvarSlett
  6. Denne var nydelig! Skjønner hun ble fornøyd :o)

    SvarSlett
  7. Åååååh, vad fin... Fint med knapparna, det blir ju faktiskt finare med knappar än blixtlås tycker jag. Vad söt hon är, Jasmin!

    SvarSlett
  8. Så fin prinsesse, kjolen og jenta er jo bare helt nydelig. Kjekt med en mamma som bare kan sy en kjole på 1-2-3. Glidelåser er et problem å få tak i her også, det er så begrenset med farger og str.Pleier å kjøpe på S&S, men har jo ikke et stort lager av det hjemme:(

    SvarSlett
  9. Åh så underbara både klänning och tjej!!!

    SvarSlett
  10. For en nydelig kjole, og jente :)

    SvarSlett
  11. Vilken fin klänning! Tack för möstret från Meedom som du skickade på posten;)Det har blivit ett par fleecebyxor än så länge, då jag väntar på bävernylonet.. fel-leverans tyvärr:( Nu har jag skaffat en syblogg! /Linn

    SvarSlett
  12. Så fin kjole!! Vi har litt av det samme problem her også. plutselig er alle finkjolene for korte, og det er snart litt kjolekrise her;) Jeg har kjøpt ny bunad til henne til jul, så der er vi ihvertfall reddet, men bundad funker jo ikke til alle anledninger :)Vi får se om hu mor kan hive seg rundt å prioritere en fikjole på symskinen her også!

    SvarSlett
  13. Tack så mycket. Får passa på att sy lite annat i väntan på bävernylonet! /Linn

    SvarSlett
  14. kommer bilderna imorgon? den klänningen måste jag se, vad kul att du sydde efter den mönster, det hedrar mig.klem snälla och duktig siri du.

    SvarSlett
  15. Så nydelig lilla kjole du har sydd!! Og kjolen med elefant på var helt skjønn! jeg har dilla på applikasjoner og misunner alle som får det til :)Ha en fin uke! Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett