mandag 5. oktober 2009

Lilla og rosa selvsagt!!

Da jeg så disse stoffene bare måtte jeg ha dem!! Visste at det ville bli fine klær til jentene av dem. Hadde egentlig tenkt bukse til Jasmin av bomullsstoffet og en genser i jersey. Men nei, den unge damen vil absolutt ikke ha bukser nå, så da ble det tunika i bomullsstoffet og leggings i jerseystoffet. Begge ble fornøyde, og da er jo alt bra:) Tunika med utgangspunkt i Welinders bok.
Leggings, form 1 fra Meedom.

En fornøyd jente!


Så da var det Sophia som fikk bukse og body! Hun sier ikke så mange ord vi forstår enda, så det er lettere å kle på henne.. enn så lenge ihvertfall.



Body etter mønster fra Stoff og stil, buksa er med utgangspunkt i Gynther.
Alle stoff fra Stoff og stil.
.
Trenger hjelp av sybloggere der ute!
Har tenkt å kjøpe ny symaskin (vanlig symaskin - med flere sømvalg og litt mer avansert enn det jeg har nå). Lokalt får jeg tak i Singer og Bernina.
Noen som vil anbefale en av disse? Evt andre som anbefales?? Syns det er vanskelig å velge!




14 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! Underbara tyger!

    Jag har en Pfaff som jag är väldigt nöjd med, men det är ju en smaksak också...

    SvarSlett
  2. du slår til igjen med noen fine sett til jentene dine!!!!!!!!!!

    jeg har lite peiling på valg av maskin.,men har husquerna selv .er godt fornøyd-da det er det den lokale sydamen her selger og har greie på!Har litt å si at en kan rådføre seg med noen i nærheten,enklere om noe skulle gå galt også liksom!!!finnes så mange flotte maskiner-vanskelig å velge ja----bare noen tanker fra lille meg

    SvarSlett
  3. Nuudelig:) har også sett på de stoffene...
    Angående symaskin, etter å ha sydd i over 20 år, å herregud, har jeg blitt så gammel...;) så ville jeg vel personlig ikke gått for noen av de to merkene desverre. Jeg syr selv på Husqvarna, Pfaff og Janome, og etter kort erfaring og hva jeg hører veldig mange andre mener, så kommer Janome høyt opp på anbefalingslisten. Kan jeg sende deg en mail i morgen, lettere å skrive der enn her på kommentar feltet:)

    SvarSlett
  4. Jeg har selv en Janome, litt avansert, men ikke av de dyreste modellene. Er veldig fornøyd med den, og maskina er i bruk flere ganger i uka.

    SvarSlett
  5. Vilka underbara set, och vika fina tjejer... Min symaskin är en Brother, fast jag kommer inte ihåg vilket nummer. Den är inte sådär jättebra, man kan inte ändra pressarfotstrycket och en del andra saker. Ska bli kul att se vad folk rekommederar,eftersom jag nog köper en ny i framtiden kanske...

    SvarSlett
  6. Underbara kläder till supersöta jenter, vad mamma är duktig, du kan med allt! jag vet att du älskar lilla, och hoppas har lyckat med stoffet jag vålde skicka. om du vill ha tips om maskin, måste säga BERNINA, för jag älskar det, men du bestämmer, lyssna alla, och då gör vad du vill, så gör man med pöjkvänner, eller hur?

    SvarSlett
  7. Jättefina kläder!
    Jag har köpt en Pfaff Select från http://www.sewingmachines.co.uk/ och är supernöjd. Men jag har inte så mycket att jämföra med..

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte klær! Du er flink. Jeg har en janome jubile 85 - den er supergod og har massevis av sømmer, bokstaver og mønster. Kjempefornøyd!

    SvarSlett
  9. Flotte klær i skjønne stoffer!!

    Jeg har en Janome MC 4900 QE, og er veldig fornøyd. Den har mange nyttesømmer, pyntesømmer og alfabet. Ellers vet jeg lite om andre maskiner, men har hørt at singer ikke er hva de en gang var og at man bøt styre unna.....Lykke til med valget:D

    SvarSlett
  10. Jättefina kläder på fina flickor!
    Roligt att hitta till din blogg!/Åsa

    SvarSlett
  11. Vad fint!! Helt undebara kläder. :)

    SvarSlett
  12. Skjønne klær på en like skjønn jente. Har ikke så mye erfaring med ulike symaskiner. Har selv en husqvarna som jeg er veldig fornøyd med, men ønsker meg veldig en overlock maskin. Hvilken type overlock har du og er du fornøyd?

    SvarSlett
  13. Hei
    Du syr så fantastisk mye fint! Dette gjør at jeg bare får lyst til å reise rett hjem og bare SY, SY, SY :-)
    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Jeg er snart ferdig med kåpa nå, så det kommer nytt bilde asap :-)
    Ha en fortsatt fin uke

    SvarSlett
  14. Så fint! Blir lite avis på alla som kan sy så fina barnkläder!

    SvarSlett