lørdag 10. oktober 2009

Marions kjole

Fikk en bestilling på en voksenkjole, hvor fasongen og fargene er bestemt av bestilleren.
Jeg hadde ikke mønster til denne typen kjole, men visste at en venninne av meg hadde kjole i den ønskede fasongen.
Og takk snille Marion for lån av kjole!
Bestilleren og min venninne hadde ca samme mål også, det gjorde jo saken litt lettere for meg:) Tre røde hjerter pynter opp.
Kjolen er sydd i svart og rød velour.
Min første v-hals!
Kjolen har innsnitt (heter det det på syspråket!!) ved puppene.
2 delt fram- og bakstykke.

Lange ermer med rød avslutning.


Hjerte plassert mellom skulderbladene bak.
.
Mønster med utgangspunkt i Marions kjole.
Velourstoff fra Stogg og stil.



13 kommentarer:

  1. så fin den är, ser du vad jag menar, superfint, om jag vill skicka nåt måste vara på din nivå, men jag ska, har din adress och nån dag kommer på brevlåda nånting till dina jenter sytt av mig. du är så himla duktig att det är nästan omöjligt, men jag trännar hård, klem till er!

    SvarSlett
  2. Godt jobbet, ikke lett med kjole i voksen str. uten mønster-kjempetøff,men samtidig feminin ble den:)

    SvarSlett
  3. Så kjekt å se noen som syr voksenklær også! Jeg har ikke dristet meg til det enda.. Barna begynner vel egentlig å være velforsynt med klær, det er verre med mora.. kanskje jeg skulle sydd meg en velourkjole? Veldig fin den du har sydd i allefall!

    SvarSlett
  4. så god du er!!!ordner mønster på strak arm til kundene dine!!!!moro moro!!!ble kjempe fin!!!!!

    SvarSlett
  5. Jättefin (som vanligt...), här blir det ju som sagt bara sytt till barnen... Jag fattade vad du menade efter att jag skickat frågan, fick lite hjärnstillestånd först bara. Håller på med klänningen, men det tar lite tid för mig att fatta Ottobremönstrena. Blixtlåset tillexempel kan ju aldrig vara 30cm som det står i beskrivningen, då går den ju typ hela vägen ner!??! 10cm röcker gott och väl ju... Fast jag syr nog också knappar istället, blixtlås skaver för mycket (Jade har eksem). Fast ikväll ska den iallafall sys färdigt...

    SvarSlett
  6. Jättefin! Härliga färger, riktigt höstmysig och fin!

    SvarSlett
  7. Kul att få göra vuxenkläder och med så fint resultat!

    SvarSlett
  8. Så fin kjole, du mestrer jo alt, selv uten mønster:)

    SvarSlett
  9. Så fin kjolen ble! Satt med samme problemet for en stund siden - at to ville ha samme kjole som barnekjolene jeg har sydd (uten mønster), men så fikk jeg tips om å bruke hettegenser /-jakkemønster, og bare forlenge der det trengtes, og det har fungert supert :) I allefall når den ene som ville ha kjole har str 38, og den andre 44 :) Ha en super dag. Klem Beppe

    SvarSlett
  10. Kjempetøff kjole! Og skjønne kjoler i forrige innlegg =)

    SvarSlett
  11. Stilig, og jeg blir inspirert til å sy til meg selv også, gjør det stort sett aldri, så nå må jeg skjerpe meg;) Har ikke fått brosjyrene ennå, men den går i posten så snart de er innenfor døren. Ha en fin, fin sy dag!

    SvarSlett
  12. Hehehe, som papper ungefär. Fast den såg ju fin ut iallafall, och barnen tyckte om den (tårtan altså) och det är ju huvudsaken... =)

    SvarSlett