tirsdag 9. februar 2010

60 års gave

Jeg har en venninne i Tromsø som ønsket å bestille en kjole og veske til sin mor som fyller 60 år 10 februar. Hvilken ære! Hun hadde sett denne kjolen på bloggen, og ønsket den som utgangspunkt. Endringene var lengre ermer, svart sateng tittekant ved bryst og nederst og annet stoff.
.
Denne kjolen har en del detaljer, så den tar en stund å sy, og spesielt rynkingen foran må være nøyaktig, ellers blir det ikke pent. Den lukkes med skjult glidelås bak, og har et lite belte.
Hun ønsket også en liten veske som skulle passe til.
.
Kjolen og vesken er kommet fram til Tromsø! Jeg er så spent på om moren vil like den, og ikke minst på om den passer!! Krysser fingrene for det.

Detaljene foran.

Tre kvart arm med strikk.

Vanskelig å få et fint bilde av hele kjolen...men dere får en liten ide om resultatetsvart tittekant ca 5 cm fra kanten nede.

En liten søt festveske som matcher:)
.
Tusen, tusen takk for alle de hyggelige kommentarene som legges igjen! Det varmer:)

17 kommentarer:

  1. Hej igen Siri.

    min mail er : gsjp@live.dk

    Sike en flot kjole. Jeg er sikker på at modtageren bliver rigtig glad for den.

    Kh Gitte

    SvarSlett
  2. Den ser veldig fin ut, for en super gave!
    Ha en fin kveld,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  3. For en utrolig fin kjole!
    Virkelig flotte detaljer, både på den og vesken.

    SvarSlett
  4. kjempeflott kjole, og fantastiske detaljer:)
    Hun blir nok kjempefornøyd!

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole, med flotte detaljer! Stilig med matchende veske=)

    SvarSlett
  6. kære siri,
    din kjole er fantastisk- simpelthen. den er bedårende og modtageren vil elske den, det er jeg sikker på.
    håber du har det godt. jeg har meget travlt for tiden og undskylder min manglende kommenterer...men jeg læser flittigt med hos dig:)
    ønsker dig en skøn dag, (skal endnu engang på arbejde og have læst en masse til nogle opgaver, som jeg mangler at lave...øv)
    kh kirsten

    SvarSlett
  7. Kjempeflott kjole, Siri :)) Masse detaljer og så med en liten festveske til. Du er flink :)

    SvarSlett
  8. Den var så vackert! Vilket fin gåva! jag älskar kjolen din, och detta du gjorde till vänninan, lika läcker, 60 år är det väl bra att fylla med en sånt klänningen på! 10 pöang igen! det får du alltid! klem!

    SvarSlett
  9. Kjolen ser jo helt fantastisk ut, kommer nok til å bli en fornøyd jubilant.

    SvarSlett
  10. nesten så jeg også vil bli 60.... ;)
    flott kjole!! Fargen er kjempe fin!!!

    SvarSlett
  11. For en utrolig deilig farve!!
    Jeg hadde gledelig brukt den om det var jeg som var så heldig å få en sånn gave ;)

    SvarSlett
  12. så kjæmpefin kjole! Kan tru ho som skal få den i gave kommer til å bli kjæmpeglad! Så gøy å få sy nåkka sånt i 60 årsgave til nåen da:)

    SvarSlett
  13. Vilken vacker klänning! Och vilken ära att få sy en 60-årspresent, det är verkligen stort!

    SvarSlett
  14. Toppen idé...och fina saker:)

    SvarSlett
  15. Griselekker kjole, og så fint med veske til.

    SvarSlett
  16. Kjempefin kjole i herlig farge. Den blir hun nok glad for :)

    SvarSlett