tirsdag 23. februar 2010

Åhh, herlige vårfarger!

Både Jasmin og jeg ble så fornøyd med denne kjolen, at jeg måtte lage en til etter samme mønster med en gang. Denne i helt andre farger! Resultatet ble like bra syns vi begge:)

Hovedstoffet er et gammelt putetrekk fra lokal bruktbutikk. Kombinert med Marimekko blomster og rød babykordfløyel ble det en rigtig glad kjole!

To lommer og to oransje knapper pynter også opp.

Deilig at ettermiddagene er lysere nå!
Og finner man ikke to like sokker varmer det jo like mye med to forskjellige..

I farta!!

23 kommentarer:

  1. Verkligen hur härlig som helst! Gillar modellen skarpt! Och tygkombon var superlyckad!

    SvarSlett
  2. Jag gillar de stora härliga blommorna. Jättefin!

    SvarSlett
  3. Super herlig både kjolen og hun inni!!

    SvarSlett
  4. Å så fin kjole.
    Nydelige stoff comboer, og modellen var jo så søt også.

    SvarSlett
  5. Så fin og fargerik kjole, fikk litt vårfølelse nå jeg:)
    Kan jeg spør hvor du kjøper marimekko-stoff?

    SvarSlett
  6. kjempe skjønn kjole!!skikkelig gladfarger!!!!!!!!

    SvarSlett
  7. Helt nydelig! Herlige farger og supersøt jente:-)

    SvarSlett
  8. Kjempe fin kjole du har sydd!
    ha en fin kveld,
    klem :o)

    SvarSlett
  9. Åh vilken fin klänning jag gillar tygerna ihop verkligen jättesöt.

    SvarSlett
  10. Den var bare helt skjønn, og det var jommen modellen inni også, ja!:)

    SvarSlett
  11. Skøn kjole. Jeg er også helt vild med patchwork-vesten

    SvarSlett
  12. Tusen takk alle sammen! Gøy å lage kjole i sammen mønster med med helt andre farger, blir så forskjellige:)

    Jojohjemmesydd: jeg kjøpte dette Marimekko stoffet i Tromsø. Men har også en liten interiørbutikk lokalt som selger noe Marimekko.

    SvarSlett
  13. Vilken UNDERBAR klänning, lika fin som den förra. Älskar tygkombon, och Marimekko tyget passar suveränt bra till. Åh, vad fin...

    SvarSlett
  14. Verkligen en sommarklänning som livar upp i mörkret. Modellen på klänningen var toppen, enkel och stilren. Jättefin! /petra.h

    SvarSlett
  15. Hvor er den fin. Så fine farver.
    Sjovt at hun har to forskellige strømper på.

    Hilsen Gitte

    SvarSlett
  16. Skikkelig glad kjole! Gjenbruk er gøy:)

    Til jojohjemmesydd: Jeg tror de selger Marimekkostoff på Basaren i Alleen, de har ihvertfall mange forskjellige vesker og div. i de stoffene der.

    SvarSlett
  17. Fantastisk kjole, love it!!
    Cecilie

    SvarSlett
  18. Wow! Säger jag om dina sista inlägg. Vilka härliga färger. Fint som bara den. Visst längtar man till sol och värme. Allt gott! Anna

    SvarSlett
  19. Helt underbar!!! Vilken fin modell och tyget ska vi inte tala om... Jättefin!!!!

    SvarSlett
  20. Hei Siri
    Denne kjolen var bare helt, helt uimotståelig herlig!!!'jeg elsker det røde Unikko-stoffet til Marimekko og sammen med det andre storblomstrete herlige stoffet, ble det helt utrolig flott! Dette er min favoritt hos deg til nå. Hadde jeg hatt en datter, tror jeg at jeg hadde bønnfalt deg om å sy et likedan for kjøp.Du er superflink!
    Ha en finfin helg!
    Klem Kaspara

    SvarSlett