mandag 15. februar 2010

Åh, herlige retrofarger!!

Åh, jeg syns det er så fint med brunt, gult og oransje! Det har definitivt ikke vært Jasmins favorittfarger idet siste, men plutselig likte hun stoff i disse fargene. Ikke alltid så lett å forstå seg på disse jentene..
.
Det fine stoffet med konene på fikk jeg i Danmark i sommer. Liker det så godt, men hadde ikke noe som passet helt til, så dermed har det blitt liggende. For et par uker siden vant jeg en konkurranse hos Palven, og fikk da det brune stoffet med hvite blomster. Og i forrige uke kom min mor med en bunke stoff som en venninne av henne lurte på om jeg ville ha. Og det ville jeg selvsagt!!
I bunken lå stoffet med de smmå blomstene, og dermed ble denne kjolen til!
.
Mønsteret har utgangspunkt i denne kjolen, men med noen endringer. Blant annet åpning foran og lengre ermer. Knappene er trukket i blomsterstoffet.


Stoffet kjolen ligger på er en duk jeg har arvet etter min farmor, fargene passet jo supert til denne kjolen:)

Tusen takk for alle de koselige kommentarene på Pippijentene mine!
Det gjør meg veldig glad!
.
I kveld skal jeg begynne å male gulvet på nyrommet til Jasmin, gleder meg sånn til det blir ferdig! Ting tar tid...men heldigvis ikke så lenge igjen nå.
.
Ønsker dere alle en fin mandagskveld:)

37 kommentarer:

  1. Men shit pommes frites vad häftig!!!! Tyget med gummorna på är ju helt fantastiskt!!! Kombinationen av de tre tygerna ihop och den fina klänningsmodellen sitter som en smäck. Mån tro att Jasmin är nöjd:)

    SvarSlett
  2. Herlige stoffer og farger sammen!!

    SvarSlett
  3. Wow wow wow! Den var läcker till tusen Siri! Oj vad den var söt! Älskar tygerna! /petra.h

    SvarSlett
  4. Vilken härlig klänning i jättefina tyger!

    SvarSlett
  5. Instämmer med alla föregående talare! Den var GRYM!! Och nej, man förstår sig inte på tjejer ibalnd :-). Kul dock att din tös börjar gilla färger som du också gillar :-)

    SvarSlett
  6. himmel og hav å fin denne var!!!!fantastiske sammensetninger!!!!!moro med litt fra her og der!!!!!!!!!lykke til med malinga!!!!

    SvarSlett
  7. WOW, siri, brunt var inte alls min favvo för flera år sen, nu älskar jag det, men efter den supersöt och underbar klänning är brun en mirakel. du lilla trollerist, du är fantanstisk på alla sätt och viss!!!!!!!

    SvarSlett
  8. OI, for en fantastisk sammensetnig av stoffer!!
    Heldige, heldige Jasmin som får pynte seg med denne=)

    SvarSlett
  9. Råstilig kjole! Herlige farger og det stoffet med konene på var kjempesøtt :)

    SvarSlett
  10. Hej Sirir
    Hvor er den fin.
    Kom forbi min blog. Der er en elefant, der venter på dig...
    kh Tine

    SvarSlett
  11. Utrolig kul kjole!!
    Troe jeg har funnet ut hvordan jeg skal ordne alt stoffet..bokser fra Ikea og hyller får gjøre susen... *smiler*..

    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  12. Nøøøj den er smuk! og stoffet med damerne - det er da bare SÅ fint!

    SvarSlett
  13. Bøyer meg i støvet!
    Helt UTROLIG så mye fint du lager :)
    Hvilke mønster bruker du?
    Jeg har kjøpt meg boken "Barneklær du selv kan sy 0-4 år"

    SvarSlett
  14. Wow, denne er jo bare herlig. Elsker fargene og fasongen på kjolen.
    Lykke til med maling av gulv. Går litt sent her også med innredning, det er jo så mye jeg har lyst til å gjøre:)

    SvarSlett
  15. Supersnygg!! Vilka härliga färger!!

    SvarSlett
  16. Åh, som jeg elsker dette bloggunivers!!
    Har akkurat malt ferdig første strøk på gulvet til Jasmin, og er bare innom bloggen for å se om det er noe nytt. Og så har jeg fått så mange herlige tilbakemeldigner!! Takk og takk.

    - og i tillegg en beskjed fra Tine om at jeg har vunnet den fineste elefanten! jippi!!

    For en super mandag:)
    Nå skal jeg ned og se litt på OL, spise fruktsalat og kose meg med et lappeprosjekt jeg holder på med, mer om det en annen dag!

    SvarSlett
  17. Nøøøj den er flot... Tror jeg er forelsket... (hvis man kan være forelsket i en kjole!??? ha ha...)

    SvarSlett
  18. Så fiiin kjole, i fine farger! - brun og oransje er også en av mine favorittkombinasjoner. Og retro er heilt topp!

    SvarSlett
  19. Så utrolig mye fint du lager. Ble sittende og se bare lenger og lenger bakover i tid på det du har lagd, og det ene var finere enn det andre. Likte veldig godt hippieantrekket du lagde, og denne kjolen var også nydelig:)

    SvarSlett
  20. Oj, er helt overveldet over responsen på denne kjolen! Gøy at så mange der ute også likte den:)

    SuPer-LiLLe: jeg bruker mye bøkene til Meedom og Welinder i tillegg til Gynther boka du har kjøpt. Se detaljer i venstre kolonne under Mønster og inspirasjon. I tillegg abonnerer jeg på bladet Ottobre design, og låner Alt om håndarbeides syblad på biblioteket. Lykke til!

    SvarSlett
  21. Den ER rigtig flot, Siri. Og dejligt at høre at den lyserøde fase stopper på et tidspunkt.
    og tak for fødselsdagshilsnen.
    Knus Kamilla

    SvarSlett
  22. Knallstilig! Utrolig flotte kombinasjoner av stoffer!

    Ante ikke at du bodde nordpå. Har hele tiden innbilt meg at du var en av gjengen med disse flinke sydamene på Sørlandet...

    Tror nok sånne bilturer blir i drøyeste laget for en engelskmann, hi, hi:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  23. Hi, hi Barbro, morsomt at du trodde jeg var fra Sørlandet. Har knapt satt min fot der, har vel vært i Kristiansand to ganger i mitt liv:)

    SvarSlett
  24. Å den var jo bare dødslekker.

    Utrolig flott sammensetning av stoffer og farger. Nydelig !!!!

    SvarSlett
  25. Herlig kjole! Fantastisk kule stoffer!

    SvarSlett
  26. Fantastisk nydelig kjole!
    Elska detstoffet med daman på:)

    SvarSlett
  27. Å, så utrolig herlige farger :)
    Har lagt meg til som følger :)

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  28. Åh, vilken fin klänning, jag älskar ju bruna och gula färger och älskar dessa tyger... Söt modell. Har du lust att göra ett litet byte? Weliners singoallamönster mot ett litet paket härifrån? Kanske några mönster, eller något tyg? Jag lämnade en kommentar hos Strömming ang mönster eftersom hon erbjöd sig först, men hon har ju en liten nyföding hemma så att rita mönster står nog inte på listan över saker man har lust med då. Då står nog "sova", "amma", "byta blöja" och "gosa" högst på den listan... Vill också ha en liten, kanske skulle fråga om hon kunde dela med sig av bebis istället. Fast maken tycker att två räcker :-)

    SvarSlett
  29. Fantastiskt fin klänning...älskar tygkombinationer du gjort!

    SvarSlett
  30. UNDERBAR! Om jag hade en liten flicka så skulle jag beställa en sånhär av dig på direkten!

    //Lina

    SvarSlett
  31. Hej Sirir
    Hvor er den snygg og underbar den kjole er. Jeg er helt vild med stoffet med de små flicker.
    Også dine Pippi kjoler er søde.
    // Jeannet

    SvarSlett
  32. Bara så underbar! Synd att man inte är liten, då hade jag velat ha en sån här direkt! Fantastiska tyger, som när jag var liten.....

    SvarSlett