fredag 26. februar 2010

Smått, godt og sol i nord!

Søstrene mine har bursdag med en ukes mellomrom, og i år fikk begge blant annet en lue hver. Prøvde meg på en ny variant. Litt baggy på toppen! Mønsteret er eget. Dette er den min ene søster fikk, ble dessverre ikke tatt bilde av den andre.
Stoffet er kjøpt på Stoff og stil for et par år siden.

Tok bildet før den ble sendt i posten, ikke så helt enkelt å ta bilde av sitt eget hode, hi, hi!!

Jeg har sydd meg en ny veske, i ny fasong. Smalere enn de andre jeg har laget, og denne med nøkkelsnor inni, samt to lommer. Og litt lilla måtte jo være med..

Laget av petrol kordfløyel som jeg har fått av min mor, og et mønstret Marimekko stoff som jeg har kjøpt i Bodø. Veska er allerede godt i bruk!

Må bare vise dere noen vakre bilder herfra, tatt idag.
Mørketiden er definitivt over her, og i det siste har vi hatt masse sol!!
Så må bare vise dere vinteridyllen:)

I går begynte vi å flytte inn møbler på Jasmins rom! Endelig. Det blir så fint. Håper å få gjort det mer ferdig i helga, bilder kommer snart!
Sophia fikk feber i natt, så hun har ligget rett ut på sofaen i hele dag.. Æsj. Håper det snart går over.
Ønsker dere alle en god helg!

7 kommentarer:

  1. Smukt smukt smukt.....hatten har en skøn facon, det lidt baggy agtige er helt i top.
    tasken har fået en super form, der passer A4 sager i den- det er altid praktisk:)
    ja og billeder af jeres skønne fantastiske natur, dem kan jeg bare ikke få nok af. Hvor det glæder mig at høre, at solen skinner igen:) endnu en vinter er overstået og foråret er på vej- juhuu vi glæder os helt enormt i vores lille familie.
    Silja så lige din blog og sagde: "Ej moar, den der kjole den ønkser jeg mig." (Det var den lyserøde med de røde kanter og bælte...lige til venstre) Har du flere af dem??? Det er nemlig ret sååå sjældent at pigen vil gå i hjemmelavet tøj:)
    ellers håber jeg at I får en skøn weekend,
    kh og knus kirsten

    SvarSlett
  2. Fin lue og skjønn veske du har laget. Og så vakre bilder fra nord. Håper feber´n forsvinner fort, og god helg til dere:)
    Cecilie

    SvarSlett
  3. Vilka underbara foton på vinterlanskapet, åh vad jag får hemlängtan.... Tänk om man kunde få iallafall några veckor med snö här, det skulle vara mysigt. Inte en hel lång vinter, men ett litet tag iallafall. Snygg mössmodell, snart blir det nog till att sy mössor här med. Väskan är jättefin, älskar färgerna och mönstren! Skickar ditt paket på Måndag :)

    SvarSlett
  4. Takk søte dere! Ja det er virkelig vakkert her, spesielt når solen skinner:)

    Kirsten; jeg sender deg en mail:)
    LillaBarn; gleder meg til pakke, spennende!!

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder! Man kan jo ikke annet enn å savne Tromsø når man ser sånne bilder... God helg til deg :-)

    SvarSlett
  6. For noen flotte bilder. Nydelig natur.
    Kjekt å se hva du syr. Likte veldig godt veska og skjønner godt at den er flittig bruk. :-))

    SvarSlett
  7. Så flotte naturbilder!!! Sikkert deilig å ha sola tilbake igjen ja!!
    Flott veske, gøy med litt nye modeller!
    God helg!

    SvarSlett